Sales Skills Advanced

Sales Skills Advanced

You practise successful techniques and communication methods for sales-oriented dealings with existing and prospective clients as well as for intensifying and strengthening the relationship to your customer in feasible and easy-to-comprehend steps. Covering the range from first contact by phone to the final concluding stage of a personal interview, the significant tools and skills are developed further. With the help of prepared case studies, the target-oriented theoretical content is transmitted and immediately put into practice and practised. With the help of the developed video sequences personal perception of oneself as well as team observation are strengthened. Through this, you reach your individual and professional Sales Profile.

Among the topics are:

  • Enhancing personal performance in conversational situations
  • Creating a constructive atmosphere
  • Professional transitions in conversations
  • Handling critical situations in mandate talks successfully
  • Overcoming objections professionally – Hardseller’s Strategies 1
  • Recognizing motivation, investment strategy and philosophy
  • Closing techniques for practical use
  • Increasing self-confidence when the contract is about to be concluded
  • Examples of wordings for pro-active conclusion
  • Recognizing the customer’s conclusion signals
  • Creating and using X-Selling occasions

Who is the course for?

  • Sales and relationship persons with some years of experience in client sales meetings
  • Seniors to find new motivation and ideas
  • Managing directors and leaders who want to optimize their communication skills.

Learning Path

  • Steigerung der Eigenperformance
    • Rhetorischer Einsatz von Stimme und Sprache
    • Überzeugender Einsatz der Körpersprache (Gestik, Mimik,Positur)
    • Schlagfertigkeit und Redegewandtheit steigern
    • Stil und Etikette in Kundengesprächen
    • Vermeidung der typischen Rhetorik- und Präsentationsfehler
  • Professionelle Vorbereitung auf (Erst-)Gespräche
  • Schaffung einer konstruktiven Atmosphäre
  • Körpersprache
    • Souveränität und Körpersprache – Wie die Körperhaltung die Wirkung beeinflusst
    • Mimik, Gestik und Positur
    • Wahrnehmung und Einsatz von Körpersprache
  • Sprachstile – Rhetorik in Präsentationen
  • Gezielter Einsatz von unterschiedlichen Medien zur Visualisierung (Beamer, Handout, Flip Chart, Tabletts, etc.)
  • Strategien zur erfolgreichen Auflösung von kritischen Einwänden/Fragen
  • Schlagfertigkeit nutzen und trainieren

 

Zweitägiger Intensiv-Workshop für 8 – 10 Teilnehmer aus Relationship Management und Portfolio Management

  • Einsatz unterschiedlicher Präsentationsmedien
  • Umgang mit Nervosität/Stress
  • Wahrnehmung von Emotionen – Das Micro-Expressions-Training
  • Storytelling
    • Die überzeugende Dramaturgie/Story einer Präsentation
    • Entwicklung von USP und Schlüsselbotschaften
    • Komplexe Botschaften adressatengerecht aufbereiten
    • Hinführende Fragen als Aufmacher
  • Emotionales Warm up
  • Der 9 Minuten Approach + TOP3 Agenda
  • Eröffnungen und Moderationsverhalten
  • Schaffung einer konstruktiven Atmosphäre
  • Verhandlungsstrategien zur Diskussion und Einwandbehandlung
  • Meistern von herausfordernden Situationen
  • Umgang mit externen Beratern
  • Das Finale – Verhalten in der Abschlusssituation
  • Follow up – Im Kontakt bleiben


Zweitägiger Intensiv-Workshop für 8 – 10 Teilnehmer aus Relationship Management und Portfolio Management


  • Planung und Organisation des Meetings
  • Abstimmungen im Team
  • Klären der beiderseitigen Erwartungen
  • Wer ist mein Gegenüber? Bezug auf Structogram
  • Emotionen im PRM zeigen, bewirken und erkennen
  • Wahrnehmung von Emotionen – Das Micro-Expressions-Training
  • Erkennen von Signalen der Kunden
  • Einsatz und Lesen der Körpersprache
  • Aufbau einer umfassenden Story
  • Die überzeugende Dramaturgie in der Anlageausschusssitzung
  • Eröffnungen und Moderationsverhalten
  • Emotionaler Kontaktaufbau
  • Möglichkeiten der Interaktion mit dem Gremium
  • Unterstützung im Team RM/PM
  • Verhalten bei Negativ-/Underperformance
  • Einsatz von erfolgreichen Diskussions- und Verhandlungsstrategien
  • Nachbereitung, Auswertung und Follow up


Zweitägiger Intensiv-Workshop für 8 – 10 Teilnehmer aus Relationship Management und Portfolio Management

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